שר המשפטים מציע: יצירת סדר ותעדוף בחקיקה הממשלתית

איתי גדסי No Comments on שר המשפטים מציע: יצירת סדר ותעדוף בחקיקה הממשלתית

על פי ההצעה, שרי הממשלה יגבשו תכנית חקיקה למשרדם, כך שיעבירו מראש את החקיקה שברצונם להביא לוועדת השרים בשנה

גדעון סער צילום: פלאש90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר המשפטים גדעון סער, המשמש גם כיושב ראש ועדת השרים לענייני חקיקה, העביר היום (חמישי) לשרי הממשלה טיוטת תכנית להערותיהם לייעול עבודת הממשלה באופן שימקד את עבודתה על יצירת סדרי עדיפויות וקידום חקיקה עדכנית. בכך, יותאמו הצעות החוק הממשלתיות לסדר העדיפויות של הדרג הנבחר.

הנתונים מהשנים האחרונות, מוכיחים את חוסר היעילות בהליכי החקיקה, דבר המביא לעתים עיכובים ממושכים דווקא בהצעות חוק ותקנות החשובות לשרים.

לכן, על פי ההצעה, שרי הממשלה יגבשו תכנית חקיקה למשרדם, כך שיעבירו מראש את החקיקה שברצונם להביא לוועדת השרים בשנה הקרובה. תכנית עבודה זו תסייע לכלל גורמי הממשלה הנוגעים בדבר למקד את העשייה ואת המשאבים בהתאם לתכנית.

בנתונים שהציג השר סער לשרים עולה כי קיימת עלייה משמעותית בהיקף הפעילות הממשלתית בתחום החקיקה בשנים האחרונות. עלייה זו באה לידי ביטוי הן במספר דברי החקיקה והן במורכבותם ובאורכם. כך למשל, בכנסתה-14 עמד הממוצע השנתי על 57 הצעות חוק ממשלתיות שהונחו על שולחן הכנסת, לעומת ממוצע שנתי של 96 הצעות חוק ממשלתיות שהונחו על שולחן הכנסת בכנסת ה-20.

לצד העלייה במספר הצעות החוק, חל גידול גם בהיקף דברי החקיקה: כך, בין השנים 2009-2000 עמד ממוצע עמודי הצעות החוק הממשלתיות על 805 עמודים לשנה, ובין השנים 2018-2010 עלה הממוצע השנתי לכ-1,410 עמודים בשנה.

עוד עולה מהדו"חות כי חלק לא מבוטל מדברי חקיקה כלל לא מגיעים לידי השלמת הליך החקיקה. כ-40% מיוזמות החקיקה מתגבשות לכדי תזכירי חוק, מתוך תזכירי החוק שהופצו על ידי הממשלה, רק 56% הבשילו לכדי הצעות חוק ממשלתיות שמאושרות בוועדת השרים לענייני חקיקה ומונחות על שולחן הכנסת. בחישוב כולל – מתוך כלל יוזמות חקיקה שמתחילות בתוך המשרדים – רק כ-18.5% מגיעות לשלב הסופי של חוק שהתקבל.



0 תגובות